понеділок, 17 листопада 2014 р.

Дещо про мій підхід та принципи в роботі.

Весілля  один з найважливіших моментів в житті людей, які обрали подружній стан життя. Весільний день  це найбажаніший і найбільш хвилюючий день в історії молодят. Щоб відбувся цей день, потрібно зробити дуже багато: зустріти свою кохану половинку, освідчитися їй в коханні (прийняти згоду), побудувати стосунки ЛЮБОВІ, хлопець має зробити пропозицію дівчині вийти заміж, а дівчина має її прийняти. Після цього в потенційних молодят відбувається довготрива-лий процес підготовки до весілля: пошук весільного залу, пошук фотографа, відеооператора, музикантів і т. д. І все це задля одного весільного дня...


Як триває мій весільний день як фотографа? Мої враження.



Звичайно, що моя праця з молодятами починається не з ранку нареченої чи з весільного дня, а ще задовго до нього. Починається з дзвінка, з зустрічі і домовленості, а далі триває співпраця до того моменту, поки я не віддам молодятам кінцевий продукт, про який домовлялися.

Ранок нареченої.
Саме з цього моменту починається зйомка в день весілля.
Наречена хвилюється, в голові купа всього: хвилювання, переживання (чи приїде мій наречений, чи часом не передумав? J).
Що тут важливо для нареченої? Пам'ятайте, що весільна зйомка вже почалася з того моменту, коли фотограф завітав до хати і з наплечника дістав фотоапарат. Тому поки ще не приїхав фотограф, подбайте трохи про свою зовнішність. Спортивний костюм, буденний халат, старі кімнатні тапки, шкарпетки на ногах і чорні колготки  це вже не для вас J
Пам'ятайте, що фото з ранку нареченої ввійдуть до весільного альбому, тому вони мають вам подобатися J

Зустріч з нареченим (брамка).
Це період метушні, сміх весільних гостей і хвилювання наречених.
Один з найважчих моментів для фотографа, бо за короткий період часу треба зняти дуже багато. Найважливіше  зустріч нареченого з нареченою. Особливо важко тоді, коли трійця дівчат (молода та дружки) зійдуться обличчями з трійцею хлопців (молодий та дружби) і дуже низько кланяються J В такій ситуації важко зафіксувати зустріч нареченого з нареченою, що є в цій метушні найважливішою. Я би пропонував відмовитися від таких традицій. Колись виходила заміж моя двоюрідна сестра. Після брамки її чоловік підійшов до неї, сказав гарні, теплі слова любові, подарував квіти і вони поцілувалися. Це було значно естетичніше і зворушливіше, ніж оці примітивні традиції, коли молодята дуже низько кланяються...

Шлюб (вінчання).
Це найважливіший момент під час цілого весілля, бо в цьому моменті молодята приймають святу Тайну Подружжя і стають одним цілим (якщо беруть церковний шлюб). 
Що є важливого в цьому періоді? Бути живими! Не думаю, що вам будуть до вподоби світлини, на яких ви мляві або спите. Це буде виглядати на фото негарно.
Чесно кажучи, в момент шлюбної присяги я найбільше отримую задоволення і радію за молодят, бо це саме той момент, задля якого відбувається все весілля. 
Порада молодятам: якщо маєте можливість вибрати храм, в якому будете брати шлюб, звертайте увагу на ті храми, де світлі (не жовті) стіни і багато природного світла (великі вікна).

Весільна прогулянка.
Саме так! Прогулянка, а не фотосесія. Вона може бути до шлюбу, якщо він пізніше або після шлюбу. Найчастіше після шлюбу. Важливий момент, коли ви стали одним цілим і йдете на свою першу прогулянку вже не просто як закохана пара, а як єдине подружжя. Ви йдете на прогулянку, щоб насолодитися моментом любові, щастя, радості, краси і гармонії.
Порада молодятам: зробіть собі на весіллі казку Особливо під час весільної прогулянки. Нехай вона не буде банальним фотографуванням зі штучними постановками, а перетвориться у справжній жанровий репортаж, де немає часу і простору, де немає надокучливого фотографа, який постійно наказує: "станьте так, поверніться так, зробіть те чи інше"; де немає відеооператора, який об'єктивом лізе в обличчя або кружляє навколо вас як дзига...
Під час прогулянки є ви: наречений  принц, наречена  принцеса і все решта для вас J
Що потрібно, щоб зробити казкуJ
Максимум любові, щирості, ніжності і радості. Можна трохи декорацій в межах певного стилю, який ви собі задумали. Можна проявити себе, свою творчість, свій професіоналізм. Не завжди, щоб зробити собі казку, потрібно витрачати велику суму грошей на дорогі декорації. Справа не в декораціях, а у ваших почуттях, емоціях та любові.
Мені найбільше подобається фотографувати людей саме такими, якими вони є в реальному житті, тому в підготовчому процесі намагаюся максимально пізнати молодят, з якими працюю. Я не буду робити і фотографувати того, що їм не властиве, не природне. Наприклад, якщо хтось з наречених не п'є пива і не палить цигарок, то я їх не сфотографую з бокалом пива чи з цигаркою. Якщо молодята є серйозними, мають не зовсім приємні пережиття в минулому або втратили когось з рідних людей, я не буду під час прогулянки смішити і веселити їх надмірно, якщо вони цього не хочуть, тільки задля того, щоб продемонструвати, що я вмію робити драйвові, динамічні фотографії. Якби я в такій ситуації надмірно веселив молодят і перебрав би на себе роль клоуна, то це би було неприродно і молодята мали б рацію, якби за таке поспровадили мене на три букви... J Якщо молодята живі, драйвові та всеселі, було б неприродно, якби я мучив їх статичними фотографіями та сухими постановками. Як професіонал я вмію відтворити і передати ту ситуацію, яка є довкола і тут є доречним правило, якого навчив пан Данчевський: зміст диктує форму подачі матеріалу.
Саме з весільної прогулянки найбільше світлин потрапляє в весільний альбом.

Гостина і перший танець.
Все починається з приїзду молодят з прогулянки до весільного залу, в якому буде відбуватися весільний бенкет. Зустріч з батьками, з гостями, привітання і дарування  все це радісні та емоційні моменти, які я фіксую суто на пам'ять молодятам. Добре, коли є толковий ведучий (тамада, староста, або хтось з музикантів), тоді все йде як по маслу Перший стіл, перші поцілунки, перші жарти застілля, перший танець молодят  і на тому моя робота закінчується J Завжди не хочеться покидати весільний бенкет, але все, що в часі, має свій початок і свій кінець J 
Чому працюю до другого столу? Бо тверезі гості J Це звичайно жарт, в якому є гіренька доля правди, однак далі справді нема що фотографувати. До кінця весілля залишається відеооператор. Танці, конкурси, розважання на відео виглядають цікавішими, ніж на світлинах, оскільки відео  це документалістика. При бажанні молодят та додатковій оплаті можу залишитися до зняття вельону і закінчення весілля.

Якість та кількість.
Впродовж весілля можу зробити від 1500 до 2500 фотографій.
Все залежить від сюжету та змісту. Чому так багато? Фотосесія є для того, щоб з кількох десятків світлин вибрати одну найкращу і неповторну, яка потрапить у весільний альбом.
Знімаю в RAW-форматі (з англійської raw  сирий)  це, так званий, цифровий негатив, який містить значно більше інформації про фотографію і дає кращий результат при обробці в порівнянні зі стислим форматом Jpeg. Часто користуюся серійною зйомкою особливо тоді, де має бути зафіксованим кожен момент.
В підході до роботи та обробці відзнятого матеріалу орієнтуюся на сучасні тенденції та бажання молодят, які можуть від них відрізнятися. Головне моє завдання  вгодити молодятам, а не критикантам.
Цього сезону (2014) в обов'язковому порядку почав давати молодятам міні-бук (фотокнига з друкованими фотографіями на сторінках, розміром 20х20 см.), який входить в ціну весільної зйомки. Чому? Колись, коли фотографи фотографували на плівку, через деякий час після зйомки приносили клієнтам пачку фотографій, люди передивлялися їх і тішилися. Тішилися, бо мали в руках живе фото, якого можна торкнутися, тому друкований матеріал став обов'язковим в моїй продукції. В зезоні 2015 буду давати міні-бук лише в тому випадку (!), якщо люди будуть розраховуватися зі мною доларами або гривнями по актуальному курсу долара. За додаткову оплату виготовляю фотокниги високої якості, використовуючи власний дизайн.

Такі мої враження від попередніх весіль і такий мій досвід J
Такі мої принципи, бачення та підхід в роботі.
Я бажаю моїм потенційним клієнтам хорошого вибору, бажання довіряти мені і працювати зі мною, а найголовніше  щастя і любові Вам J

Ваш весільний фотограф Ігор Чорній.

Немає коментарів: